söndag 28 oktober 2007

Ett nytt försök

Jag skrev ett ganska långt och ganska fint inlägg i morse, men familjens internet bröt ihop och allt försvann.

Och nu vet jag inte alls vad jag skall skriva. Har ridit i dag igen, vilket var najs. Känner att skillsen finns där någonstans ändå. Dessutom lyckades jag ta en massa kort från hästryggen (inte det lättaste skall jag be att få tala om) som jag skall offentliggöra i min bilddagbok så fort jag är hemma på saftlandet igen. (Så får ni se vilken fantastisk ryttare jag är, haha, seriöst; jag har världens sämsta hållning!)

En trevlig upptäckt idag: Café Vinäger i Visby har börjat med sojamjölk! Alltså, jag har verkligen gått och tjatat där under hela min gymnasietid utan resultat (det finns ju överallt annars, varför inte där??) och så flyttar man härifrån och vips! Inga problem, vi vispar upp en soja-chai direkt! Jisses, moderniteter alltså. Jag vet att min behandlare inte är något fan av min soja-entusiasm, men det ÄR faktiskt godare. Och jag svär på heder och samvete att det ine ligger kaloriberäkningar i bakhuvudet, detta är pure taste. Favvon just nu är en sojamjölk jag hittade på Hemköp vid Centralen, minns inte vad den hette men den var gul och framtagen speciellt för kvinnor (typ extra folsyra/omega3 eller nåt i) och supergod. Annars är havremjölk en hit, i alla fall tillsammans med gröt. Yum.

Annars då? Jovars, jag jobbar på min personliga utveckling! Eller, nja. Men man skall ju börja någonstans. I dag har jag varit både modig och ganska pigg, så jag känner mig nog rätt nöjd med dagen. (AHHH, FREAK OUT!)

Nu måste jag duscha för min lugg ser ut som den består av fem jävligt tjocka hårstrån (aka ihopfettade stripor). Tjena!

Inga kommentarer: