onsdag 17 oktober 2007

Insomnia

Det är något fel på mig. Jag kan inte sova! I vanliga fall är jag en helt fantastiskt morgonpigg människa, vaknar nästan alltid innan 7 och är pigg och på prima humör. Efter lunch börjar det dala litegrann för att sedan nå sin topp runt 19. Sen blir jag bara tröttare och tröttare och brukar däcka som en klubbad säl vid 2230. Men inte nu inte. Gick och lade mig vid 21 i kväll, för jag var verkligen jättetrött. Efter en timme klarvaken i sängen gav jag upp, gick upp igen och hängde lite tvätt, rökte en cigg och gjorde några korsord. Nu tänker jag låta datorn suga ut sista musten ur mig, men det går inget vidare..

Tror att jag har för mycket att tänka på. Känner mig konstant stressad, och det mesta har tyvärr med pengar att göra:

  • Bara en vecka kvar på praktiken. Sedan endast extrajobb, max ett par dagar i veckan (antar jag). Vet i fasen vad jag skall fyllamina dagar med sedan, känner mig helt vilsen. Orkar inte plugga redan, men har ingen aning om hur jag skall få jobb.
  • Knappt några pengar, och dessutom äter mina kusiner upp all min frukt när jag inte är hemma! Jag äter sjukt mkt just nu, i synnerhet frukt och sojamjölk (4 frukter + ca 1 l sojamjölk) och jag blir helt galen om något av det tar slut. Måste börja gömma maten på rummet.
  • För att spara pengar borde jag VERKLIGEN börja ta med mig matlåda till jobbet i stället för att köpa lunch på Hurry Curry varje dag. Jag försöker ibland men jag är så värdelös på att laga mat just nu (akut receptbrist, hjälp/förslag mottages tacksamt!). Alternerar mellan kokt/stekt/mikrovågsugnad fisk/quorn/laxbiff och det blir alltid för torrt eller för salt eller bara helt smaklöst. Jag som var en sådan gourmetkock, vad har hänt???
  • Känner mig nästan ständigt panikslagen över boendesituationen. Jag vet att jag verkligen inte kan bo hos min farbror hur länge som helst, både av hänsyn till hans familj och mig själv. Just nu vill jag mest hem till Gotland men det går ju inte för hur skall det då gå med behandlingen? Dessutom har jag ju inget liv där längre (förutom mamma, bror + zelda) och det går ju inte. Ännu mer omöjligt att få jobb där dessutom.

Ja, stackars mig, eller hur? Nä, seriöst. Jag borde inte klaga. Borde skärpa mig. Borde borde borde. Borde tänka över ett och annat, borde prioritera, vara modig och svara på det där mailet.

Suck.

Detta är anledningen till att jag inte kan sova. Palla! Jag älskar att sova, det är det bästa som finns! Eller nej, det bästa som finns är att vakna på morgonen helt utsövd och kolla på klockan och se att det INTE är aldeles för tidigt för att gå upp, borsta tänderna, ta en dusch, klä på sig rena sköna kläder (jag älskar rena kläder), dricka nybryggt kaffe, röka en cigg, göra frukost och ta en promenad i det klara höstvädret. Kan jag inte få göra det??

I morgon jobb 12-18. Hoppas jag pallar. Hoppas jag inte blir överfallen och väldtagen på vägen hem. (Hallå, Sanna Wickman, du bor i jävla Edsviken, det finns inga våldtäktsmän/heroinpundare/mördare här, bara borgare och barnfamiljer, okej?)

Mmmmm. Eller hur. Jag måste köpa en pannlampa + reflexer.

Inga kommentarer: