fredag 19 oktober 2007

Tjena bloggen. I dag fick jag en av de finaste komplimangerna på länge. Eller, flera faktiskt! I morse vid frukostbordet tittade Alma (min kusin, 5 år) på mig och frågade varför jag hade så stora ögon. "eeehh, för att jag är stor" sa jag, tänkte att hon menade att de var större än en 5-årings ögon. "Neee" sa Alma irriterat, "varför har du så stora.. så stora... sånadära ögonbryn?". Nu blev jag förvirrad, fattade inte för de små ögonbryn jag har syns knappt för min lugg. "Aha" sa jag "Du menar ögonfransar" och drog lite i ögonfransarna. "Aaaa" sa Alma, "dom är jättestora!". Shysst, tänkte jag, Max Factor gör lite nytta trots allt!
Sen nu i kväll var pappa och Agnes (pappas fru) och Ella (lillasyster) här på middag. Jag, pappa och Jonas (min farbror) satt i hallen och rökte när Jonas kollade på mig och sa "Fan vilka shyssta händer du har!". "De ser inte ut som sånadär tjej-händer, det syns att de kan göra saker". Jag blev så himla stolt, främst för att jag själv är en sucker för händer (det är typ det första jag kollar in på folk, vissa gillar ögon, jag gillar händer) och för att jag alltid haft lite komplex för mina. De är ganska stora, och så fort jag blir det minsta varm (händer rätt sällan) så får jag as-stora blodkärl och ser ut som Hulken. Dessutom biter jag notoriskt på naglarna, vilket inte gör saken bättre. Så jag blev glad!


Annars i dag har jag varit på Mandometer-kliniken och pratat med min behandlare + ätit 10-mellis samt lunch. På eftermiddagen åkte jag och Jewhäna in till City och kollade in ungefär ALLA vinterjackor som fanns på Topshop och Åhléns. Båda vi är jäkligt frusna av oss, och gillar kläder, så det var en perfekt sysselsättning. Tillslut hittade jag en, astjock och typ värsta rustningen från Cheap Monday (skall de om jag hittar en bild sedan). Dessutom var den billig, men det bästa av allt är att det verkar omöjligt att frysa i den. Dessutom hittade jag en lila intensivtoning som skall neutralisera det gula i mitt hår (äntligen!) och ett par vantar på Indiska. Köpte också födelsedagspresenter till Ella; ett Nicke-Nyfiken-set med 1 mugg + 1 skål (min syrra älskar mat), en tyglåda med massa roliga fack och en glitterask i fina färger. Inget rosa och inget tjafs. De på Indiska verkade glada att se mig, och det var trevligt, jag saknar dem redan, trots att jag jobbade sista dagen igår för veckan.

F.ö. längtar jag sjukt mycket efter att gå ut och tokdansa och sippa drinkar. Det var längesedan, och jag känner att jag har en massa överskottsenergi som vill ut!

På bilden har jag mitt nya favoritplagg; en klänning från American Apparel. SÅ party och så nice!

Inga kommentarer: