tisdag 27 november 2007

morrn

Hej bloggen. Har just sovit en timme i värmerum efter lunchen, är alldeles varm och ny-vaken, lite konstigt såhär halv två på eftermiddagen. Har återanpassat mig till mandometer-rytmen oroväckande väl, vilket känns konstigt. Trodde aldrig jag skulle behöva igen. Det som känns bra är att jag inte haft något riktigt bakslag utan insåg INNAN det var för sent att jag behöver hjälp för att strukturera upp min tillvaro lite. Så nu är jag här. Har hittills idag ätit två gånger, broderat, gått en liten promenad med johanna och uppdaterat bilddagboken med helgens skojigheter. Borde även skriva CV, faktiskt.
Det är skumt att jag inte håller på att krypa ut ur mitt eget skinn än, det är ju så det brukar kännas.

Ett holländskt tv-team var här idag och ställde obehagliga frågor till oss patienter. Fantastiskt hur folk kan vara så klumpiga! Blev nästan full i skratt när en av journalisterna frågade en annan tjej här: "do you think a lot about calories?" "yes", svarade hon sanningsenligt. "Do you count the amount of calories in the food you eat?" Patienten tittade på reporten som hon vore galen, "Err... yeah." Tystnad. "Uh, so... how many calories is that?" frågade reporten och nickade mot patientens bricka med mellanmål. När jag reste mig upp log hon och sa till mig; "Wow, you finished that really quick, is this a very good day for you?" Jag, som just ätit en tallrik yoghurt, en frukt och 5 nötter samt druckit en kopp the på ca 20 min var inte särskilt imponerad av min egen insats, log bara artigt och sa "No, I'm just fast." och gick därifrån. Palla folk med noll koll, i ansiktet när man äter!!!

Nu skall jag försöka komma på ett gäng goda anledningar att anställa mig.
Tjarå!

Inga kommentarer: