onsdag 21 november 2007

Skrep

Hej IGEN.
Jag har så sjukt tråkigt. har inte gjort något av de saker jag hade föresatt mig, bara suttit vid datorn, ätit, bloggat, skaffat ett bildredigeringsprogram som jag inte förstår, ändrat designen på bloggen utan att bli nöjd, dansat, bytt om till jobbkläder, redigerat bilder (försökt), uppdaterat bilddagboken, ätit igen, rökt, läst bloggar, känt mig ful, bytt kläder igen, känt mig ännu fulare, strukit och bytt kläder en gång till, rökt, klappat mia, tagit kort, raderat kort, sminkat mig, rökt igen, osv osv i evighet.

Jag hatar sådana här dagar. De får mig att känna mig så överflödig, värdelös, misslyckad och allt det där. Gaaaaargh. Tycker att allt är orättvist: att jag inte kan jobba mer, att jag måste äta mer än alla andra, att jag inte har något att göra och att jag är tråkig. Men allt det där är ju bara i mitt huvud. Ingen annan har sagt till mig dessa saker. Eller jo, okej, förutom maten och jobbet då. Det har inte jag bestämt. Men resten. Det är jag som gör mig tråkig, misslyckad och ful. Ingen annan. Det dumma är att jag inte har verktygen att ändra dessa föreställningar. Jag bara sitter och betraktar alla andras liv, känner mig apatisk och önskar att jag fick byta verklighet med vem som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Sanna då! Du är världens finaste och inte i närheten av tråkig! Så det så!