tisdag 20 november 2007

Be courageous


Hej och godmorgon.
Location: badvägen, Mood: mätt och lite uttråkad. Lyssnar på broken social scene och funderar på vad jag skall göra med min dag innan det är dags för jobb.

Saker som borde göras:
  • vika ihop tvätten från igår + lägga ner i lådor
  • städa köket (ser förjävligt ut, behöver dammsugas, torkas av, sorteras)
  • gå till Helenelund och köpa cigg, sojamjölk och frukt
Men alltså, det tar emot. För det första har jag ingen cykel idag, och promenaden till stationen är visserligen rätt mysig, men idag är vädret mulnare än mulnigast och jag är en person som blir extremt påverkad av vädret. Varför är det så för? Känns skitlöjligt, när det är sol är jag sprudlande och pigg, är det storm är jag förväntansfull och spänd, regnar det blir jag ledsen och melankolisk osv osv. Borde göra mig av med det, för det ställer liksom till det.. Fast iofs. Ibland tycker jag om vädrets inverkan på mitt humör, känns som jag är närmare naturen då. Vi är liksom ett, hon och jag.
Nåväl, tvätten har jag faktiskt ingen ursäkt för, och inte köksstädningen heller (förutom att det inte är mitt kök och inte bara min smuts som ligger och frodas däruppe, hah).

Hårkollen igår gick bra, jag är dock jääääkligt skeptisk inför hur jag kommer se ut i min nya, "koola" frisyr. Den skall tydligen bli kort i nacken och en smula assymetrisk. Ehh. Kändes skitkonstigt igår när jag satt med "min" frisör och det hela tiden gick förbi andra hippa Toni&Guy-frisörer och petade på mig och utbrast saker som "åh, är det till akademien?", "kool tjej!", "heelt klockren!" osv. Hallå, jag är en människa med öron! Jag hör vad ni säger! Ni KAN prata med mig också! Very well, det var intressant. Nu förstår jag hur vanliga fotomodeller känner sig, tror jag. Objektifiering big time, det var intressant, har aldrig varit med om det lika tydligt förut.

Nu skall jag borsta tänderna och kissa en skvätt.
Tjo!

1 kommentar:

Anonym sa...

MIHI! Jag måste få komma sen när du och ditt hår ska visas upp! :D