onsdag 26 december 2007

Consume

"Pervo. Man skäms över att vara människa."
Mamma, jag och mormor kollar på Kändisarna på Slottet (eller vad det nu heter) och mamma äcklas av kändisarnas vanor. En tant hade med sig 9 väskor (för en vecka) med kläder och skor + saker till sin chihuahua. Bl.a. en hund-regnrock från Harrods och parfymerade hundbajspåsar. Kul!

Jag är rastlös och otålig efter tre timmar hemma. Har stickat och tittat på bilder från en resa. Blev sugen på att åka. Typ nu.

De senaste dagarna.. jag vet inte vad jag skall säga. Kan inte tro att det är sant. Om hälften av det jag erfar är verklighet och inte drömmar/fantasifoster i mitt huvud är det helt otroligt. Om hälften av det jag fått höra är sant är livet så annorlunda, så fantastiskt olikt vad jag tidigare trott. Hur är det möjligt?

I morgon vet jag inte. Orkar inte planera! Undrar var min stress-gen har tagit vägen? Lämnade jag den i Sollentuna? Kvar är rastlösheten och den krypande oron. Magknipen vet jag i alla fall vad den beror på. Jag älskar torkad frukt men kroppen pallar inte ett enda fikon utan att knyta sig som på den värsat scouthajken. Så nu vet jag det! Längtar efter fiberberikad havregrynsgröt så mycket att jag tror jag avlider på fläcken!

Gårdagens nostalgitripp var inte utav denna världen. Överväldigande! Roligaste var crazy-dansandet sista kvarten på Surfers. Hoppa på borden och faceshakea. Gimme more sånt, tack!

Inga kommentarer: