torsdag 20 december 2007

Förlåt!

Internet är vad man gör det till.
Känner man sig tråkig, uttjatad och sliten är det lätt att tycka att allt annat är det också. I en vecka har jag bara gått och gnällt om hur trött jag är, hur mycket jag skulle behöva vara ledig, hur mkt det suger att jobba osv osv. SJÄLVKLART känns det då så! Men nu, nu jäklar. Jag börjar om, två dagar innan den riktiga nystarten har jag min egen revival. Jag är pånyttfödd, vägrar tänka på de senaste veckornas jobb, de har aldrig funnits och jag har precis så mycket energi som jag hade i november, så det så! Det skall bli kul att jobba idag, näst sista dagen och förhoppningsvis riktigt mycket att göra.

Mina verktyg för att klara dagen är:

  • njuta av promenaden till jobbet. Se hur vacker Edsviken är i frostlagret och solskenet. Njuta av den klara, kyliga luften.
  • andas djupt innan jag går in.
  • lägga upp en bra strategi under dagen, vara noggrann och hela tiden komma på nya arbetsuppgifter, ha nya mål.
  • försöka vara så trevlig och effektiv som möjligt.
  • äta ordentligt så jag orkar.
  • inte tänka på fredag/lördag/söndag/julafton. Idag är det torsdag och det är det som gäller.

Igår handlade jag alla julklappar. Så himla kul, jag älskar att ge bort saker till folk jag tycker om! Hoppas de går hem, men det tror jag.

Nu skall jag fixa matlåda och slå in några paket som jag skall ta med till pappa i kväll.

Pussohej

Inga kommentarer: