lördag 22 december 2007

he's coming.

Nu är jag FRAMME. Ledig ledig ledig, gotland och lite förkyld.
Allt är bra, förutom saknaden, som kom lika otippad som stark i bilen påväg hem. Borde ju inte vara så, jag borde vara mätt och belåten. Men icke! Att ta en tupplur och andas ut efter tåg/båtresa (som inkluderade många möten med gamla bekanta, kortspel och elliot smith) var välgörande med såhär i efterhand känner jag mig lite lurad. Det var ju en massa saker som vi kanske pratade om i drömmen men som jag ändå liksom.. missat. Hoppas vi ses snart igen iaf.

Annars har kvällen varit hemskt mysig, när jag pratade med mamma tidigare på dagen lät hon så anti och grinig/trött att all min julpepp förbyttes i fasa: hur skall jag orka en hel vecka med den här människan och hennes risiga inställning? Men farhågorna var obefogade, en sista komplettering av julhandeln (choklad till johannes, naturgodis till mig och hovmästarsås + ost till mamma) och så hopp in i bilen, hemma, äta mat och bara prata och skratta tillsammans, mamma och jag. Ibland tycker jag om henne så mycket att hjärtat svämmar över. När hon har självdistans (och jag också) när vi kan skratta åt oss själva och vara ärliga och glada, då blir jag lycklig av tanken på att vara hennes dotter, då känns det bra att vi är lika till 50 % (dna-mässigt) om inte mer.

Älskar såklart pappa + alla ni andra också, glöm inte det! Jag har redan fått fina fina julklappar som jag öppnat (lilljul hos pappa igår) men ni får inte veta vad jag fått föränn på julafton, så blir det någon ordning i alla fall. Tack iaf till Johanna, jag öppnade ditt paket i morse (när jag insåg att jag inte skulle få plats med paketet i packningen) och herregud, vad vi skrattade! Bästa presenten ever, den slog tillochmed barba-pappan jag fick i somras! DU är bäst och jag saknar dig galet mkt redan.

Nej, bäst att sluta innan bloggen slemmar över av kärlek och sentimentalitet, men så är det. Julen är här och Sanna är kär.
PizOut

Inga kommentarer: