söndag 23 december 2007

Submit 2007

Bara för att jag är leeeeedigast så blir det årskrönika (snodd av outlive) dan-före dopparedan för Sannas del.
Enjoy!

Tvåååtuseeensjuuu.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp, en massa saker. Blir lite tradigt att räkna upp allt, men det har varit ett utvecklande år!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, och tur var väl det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nehej, inte som jag känner till. Förutom jag själv som blev mamma till Zelda.

4. Dog någon som stod dig nära?
Farmor.

5. Vilka länder besökte du?
England. Gotland. Fastland.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mer KUL!

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
11 juni (inläggning) och 21 september (födelsedag, haha).

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag på allvar krigade för mig själv. Mot sjukdom och för ärlighet.

9. Största misstaget?
Lögnerna.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte skadat mig mer än vanligt (mest småblessyrer som ett resultat av min egen klantighet. Haft ont i ryggen. Åsså äthelvetet såklart.

11. Bästa köpet?
Err. Mest dåliga/onödiga köp tror jag. Typ cigaretter och light-läsk.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Ovanstående.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
JA. Zelda, bara för att nåmna något (någon).

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Shit, svårt där. All I need - Radiohead, 1234 - Feist, First Class Riot - TTA. Obs: detta är INTE årets bästa låtar, men de mest typiska för året, tror jag.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Men mer hoppfull, tror jag.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på tiden innan sommaren, och kämpat mer på egen hand. Men efter juni är jag faktiskt riktigt stolt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft dåligt samvete för saker som faktiskt inte (bara) varit mitt fel, ljugit och sårat, slösat pengar, varit hungrig and so on..

18. Hur ska du tillbringa julen?
Med mamma, johannes och mormor + förhoppningsvis den stora familjen i Visby.

19. Blev du kär i år?
Blev och blev, jag var/är alltid kär. Det är det bästa som finns.

20. Hur många one night stands?
Noll. Eller, jag har sovit på en del nya ställen; hos Johanna i Stavsnäs bl.a. Det var kul, så jag hoppas att det inte var ett onenightstand.

21. Favoritprogram på TV?
Idol, Project Runway. Mest skitTV faktiskt.

23. Bästa boken du läste i år?
Läste inte en enda bok i år förrän "Trollkarlens Hatt" och den var jäkligt bra!

24. Största musikaliska upptäckten?
Feist. Radiohead fick en revival. Annars mycket bra och nytt (tack Sara); Broken Social Scene, Embassy, Hot Chip, Peter Bjorn and John osv osv.

25. Något du önskade dig och fick?
En hundälskling, laptop, flytta från kliniken, jobb + en massa mer. Toppen-år på den fronten, alltså!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nixpix. Eller, jag blev aldrig så utmärglad som jag önskade under vintern, men det är jag ju såklart bara glad över såhär i efterhand.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jag åt sushi med pappa i London.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer resor och galna upptåg kanske, men det kommer ju nollåtta, det känner jag på mig.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Idiotisk (mentalt). Klädmässigt var det mest klänningar, raggsockor, pins och gråskala.

31. Vad fick dig att må bra?
Marlboro Menthol, Zelda, bilutflykterna (första halvan) och mat, framsteg och kärlek (andra halvan)

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag var inte så värst sugen.

33. Vem saknade du?
Mina vänner, Zelda och mamma (under våren och sommaren).

34. De bästa nya människorna du träffade?
Johanna, lätt. Och de andra finingarna (adrienne, eleni, louise) på Mando såklart. Annars stort tack till de bästa "gamla" människorna, särskilt mormor som hälsade på mig varje vecka på kliniken och Simon som trodde på mig.

Inga kommentarer: