torsdag 10 januari 2008

Nytt!


Jag har flyttat. Hagaparken är numera the place to be. Bor tillsammans med pappa (ibland) samt fru och barn och tre gotländska killar varav en heter Robin och de andra Linus och Edvard. I helgen flyttar en till tjej in - Johanna! Skall bli superduperkul. Det är fint att bo här, när man gått igenom portarna till parken är det som att komma in i Narnia, helt lugnt och tyst och stilla. Ingen trafik, inga avgaser, ingen reklam och inga affärer. Bara ett fjärilshus, koppartält + café, pulkabackar, vatten och grottor. Säkert finns en massa kvar att upptäcka!

Annars går det mesta som det brukar i januari. Jobbar inte så mycket, hittills tre dagar denna månaden, men det mesta av tiden hittills har gått åt till flyttande och fixande här hemma så jag har inte lidit allt för mycket. I dag var jag på biblioteket och kompetensutvecklades/inspirerades av böcker om grafisk design. Det var kul. Det är det som peppar just nu, faktiskt. Att någon gång i framtiden på ALLVAR göra något som är kreativt och roligt, att kunna leva på det.

Men just nu nöjer jag mig med att vara vintrig, kär och mycket utomhus.

Inga kommentarer: