lördag 27 oktober 2007

Pure Morning

Jag vet att det inte finns något att vara rädd för,


så jag struntar i att vara det.




Me like Gotland, så är det bara. När jag blir stor och skall stadga mig så är det defentivit här mina barn skall få växa upp. Idag har jag gjort ett helt gäng trevliga saker, som jag längtat efter. Och det var bra bra bra så i natt kommer jag sova gott.



Dresserade Zeldisen lite på förmiddagen. Jag är egentligen en ganska dålig matte för jag klarar inte att vara sur på min hund. Får dåligt samvete direkt och vill bara släta över, liksom. Men idag gick det bra, jag röt ifrån lite i början när Zelda bara ville bita i kopplet/mig och sen var hon hur snäll som helst (hundgodiset kan ju haft något med saken att göra också, ja). Klarade "sitt", "ligg" och "stanna", utan problem. Hon kan om hon vill, min tjej.



I natt skall jag ställa om klockan, så det är bara att pressa och försöka vara uppe lite längre. Pallar inte att vakna kl 6 i morgon bara för att min inbyggda dygnsrytm är överförfriskad/superhurtig.

I morgon är det söndag och då är det bara en dag tills jag åker hem, usch. Funderar på att ta lite längre höstlov och stanna en dag till, bara för att. Men jag vet inte, mamma jobbar ju och det är inte sådär superkul att vara ensam här i flera dagar, så kanske blir det sollentuna i stället i alla fall.



Mmm, allt känns redan mkt bättre sedan jag kom hem. Det är nog lugnet och all frisk luft, nästan all jobbstress är borta, så skönt att bara vara. Tiden går fort och jag känner mig så mkt mer bekväm här. Det spelar liksom ingen roll om man är sminkad eller fixad i håret, för det är lugnt. Man är okej ändå. Till och med JAG är okej ändå.



Inga kommentarer: