tisdag 20 november 2007

Tralala-lala

Jaså minsann!

Nu sitter jag på Punkt Medis och bloggar i väntan på frisör-dags. Dagen har varit mysig hittills, bortsett från ilskna, kalla små vattendroppar som hängt i luften hela dagen. Upptäckte när jag kom in till stan att kombinationen nytvättat, inte riktigt torrt linne och ingen tjocktröja under vinterjackan var riktigt dålig. Frös som en tok hela eftermiddagen när jag och Johanna promenerade runt i gamla stan i leksaks- tintin- serie-och hemslöjdsbutiker. Plus att min laptop inte tillhör kategorin lättviktare. Men trevligt var det! Vi fikade på ett pyttelitet konditori i nån random gränd och åt gräddbakelser. Yumz.

Men viktigast av allt idag: VI KÖPTE FLYGBILJETTER! Den 24 februari bär det av till Barcelååååna, minsann. Med lite tur så bor AstriPastri kvar då så vi kan hänga med henne, men nu när jag fixat ressällskap så är det ju lungan i vilket fall. Ohhh, vad roligt! Det kommer vara hur najs som helst, antar att det börjar bli vår over there vid det laget och att komma dit vinterglåmig och less på allt vad stockholmsvinter heter kommer vara hur soft som helst. Tjoho! Enda kruxet är att jag var tvungen att betala våra biljetter idag, så hur jag skall fixa denhär månaden med julklappar och telefonräkningar och gud-vet-vad är en gåta. Får väl fjäska för min pappa, i guess. Hmm.

Så åker vi till Gotland om lite mindre än två veckor, vilket också kommer bli hur bra som helst. Bara rida och mysa och så skall jag visa upp Visby + julbak på Tranhusgatan. Det blir grejjer det!
Vill åka till Berlin och Göteborg och Kongo och Vietnam också, men hey, jag har ju hela livet på mig. En sak i taget.

Well, klockan är bara 05:39 pm och jag är redan hungrig. Stånk. Säga vad man vill om blåbärsbakelser, men de mättar inte som mörkt bröd och keso, minsann!

Skynda hit nu,
puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu händer det grejjer hörru! Det kommer bli så mysigt!