torsdag 6 december 2007

Fasthakad på en känsla

Hejhej och god eftermiddag.

En alldeles lagom härlig och lugn dag har hittills förflutit i på Badvägen i Edsviken. Jag har gått upp, ätit frukost, städat lite, tvättat kläder, tagit en promenad och uppdaterat bilddagboken med gotlandskort.
Hade egentligen planer på att göra typ tusen andra saker också, men jag blev så glad i morse när jag vaknat och klätt på mig superstressad (blandade ihop mitt slappa schema med resten av familjens tidspressade dito) och kom på att jag inte hade en tid att passa förrän kl 16 i eftermiddag att jag endast kände för att njuta. Och det har jag gjort! Sååå skönt att ta sig tid och bara vara, helt plötsligt kommer jag på massor av saker som känns lustfyllda och roliga att göra, trots att de inte är ett dugg vettiga eller duktiga. That's nice, tack så mycket.
En obehaglig överraskning dock, när jag loggade in på internetbanken. Jag hatar pengar och mitt taskiga sinne för ekonomi. Jag skulle behöva typ en förmyndare eller något som gav mig veckopeng varje fredag och såg till att jag inte stressade iväg och köpte onödiga saker (som t.ex. dyr importerad frukt, färskpressad juice, anteckningsböcker och bensin + annan skit) hela tiden.
Skrutt. Tretton dagar tills jag får pengar. Jag blir smal nu!

Annars känns det mesta bara oförskämt bra. Känner mig så lugn och trygg och tillfreds med mig själv och människorna omkring mig. Fattar inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna all kärlek och glädje och pepp som bara flödar, men härligt är det!
I kväll blir det (förhoppningsvis) film och bra mat, och imorgon Huddinge-time.
Fick mens nyss, btw. Tror jag iaf, det var lite skumt. Men jag har alltid (de perioder då jag mått tillräckligt bra fysiskt för att ha någon menstruation över huvud taget altzo) varit grymt regelbunden och nu är det faktiskt dags (enligt almanackan) så jag chansar på det.




Kort på mig och Jehanna i full fart med att öva upp våra ridskillz på gotland.

Inga kommentarer: