fredag 7 december 2007

Sry


Alltså. Stämningen på Edsviken har ju varit bättre. Barnen är sjuka/skriker/gråter/slåss, de vuxna är deppiga. I alla fall jag. (VUXEN? Hey! Hur gick det till???)
Tänkte att jag skulle skriva en lista på saker man kan göra när man är det. Ledsen alltså.
Om man är liten verkar det funka att:
  • titta på Idol-finalen på teve
  • spela sing-star
  • äta lördagsgodis (fast det är fredag)
  • dricka välling
  • bli kramad av mamma
Jag tror att det är ungefär samma saker som gäller för stora också. Jag skulle inte ha något emot det i alla fall. Mest av allt skulle jag nog vilja bli kramad. Tröstad och lovad att allt kommer att bli bra.
Det här brukar jag göra när jag är ledsen:
  • isolera mig
  • städa
  • tvätta kläder
  • byta lakan i sängen
  • röka cigg
  • lyssna på sufjan stevens, sigur rós, radiohead eller dylikt
  • sitta för mycket vid datorn
  • bli apatisk
  • ringa mamma
Ingen av dessa saker funkar. Kanske är det bättre att bara bita ihop och vänta på att det går över? Eller inte. Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte.

Inga kommentarer: