måndag 10 december 2007

thePlan

Drömmar är det viktigaste som finns; I'll give you mine.

En värld där...
  • Människor är människor. Jag behandlas som en person med hjärta och hjärna. Jag har samma möjlighet som alla andra att få en schysst tillvaro innehållandes vänskap, kärlek, boende, jobb och lycka oavsett vad mina föräldrar heter,om jag har snoppeller fitta, var jag kommer ifrån, hur jag ser ut eller vilka kläder jag har på mig.
  • Människor litar på sig själva och varandra. Istället för att anpassa sig och ha tillit till stat/lagar/bestraffningar lyssnar man på sig själv och agerar så som man själv önskar att andra skall agera gentemot en själv. Anledningen till att man inte misshandlar eller stjäl är inte att man är rädd för repressalier eller fängelse, utan att man inte vill skada sina medmänniskor. (Ingen polis skulle behövas.)
  • Människors motivation är att vara lyckliga och utvecklas. Pengar är inte längre ett självändamål och reklamen handlar inte om att köpa sig lycka utan att inspirera folk till att pröva nya saker; börja sticka, gå en kurs, delta på ett möte eller besöka en klubb.
Det fina med min dröm är att det inte är svårt att nå dit. Allt som krävs är att jag tänker mig att världen redan ser ut såhär och utgå från att det är fullt möjligt. Bara vi pratar med varandra om våra drömmar kommer vi en dag upptäcka att de är verklighet. Det handlar bara om att vara (mål)medveten och att bestämd. Jag skall försöka vara det mer.

1 kommentar:

cherry me sa...

hej sannis!

hoppas att du mår bra och har det fint.
tycker vi ska ses snart faktiskt!

saknar ditt julpyssel hemma iaf!

puss å kram
C